Connect with us

Economie

Bode: Începând cu anul viitor, vom reuşi să creştem rapid vitezele de circulaţie pe calea ferată

Published

on

Memorandumul pentru aprobarea achiziţiei de trenuri de lucru pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii feroviare, care presupune o investiţie de aproape 200 de milioane de euro, se află pe traseul de avizare interministerială şi urmează să fie promovat în Guvern, a scris vineri seara ministrul Transporturilor, Lucian Bode, pe pagina sa de Facebook.

Acesta a precizat că proiectul are aprobarea de principiu a Comisiei Europene pentru includerea la finanţare europeană, însă trebuie parcurse toate etapele procedurale.

Ministrul susţine că a dat semnalul schimbării de abordare a lucrărilor de reabilitare şi modernizare pe calea ferată din România, iar de anul viitor vor creşte rapid vitezele de circulaţie şi nivelul de siguranţă a transportului feroviar.

„Am încheiat ziua in judeţul Suceava, la Pojorâta, alături de Premierul Ludovic Orban, de preşedintele CJ Suceava Gheorghe Flutur, managementul CFR Infrastructură şi reprezentanţi din administraţia locală şi am participat la o demonstraţie, în regie proprie, prin intermediul unui sistem complex, de tip tren de lucru al companiei de căi ferate. Prin această tehnologie, corelată cu o alocare distinctă de resurse în programul de întreţinere a infrastructurii feroviare, începând cu anul viitor, vom reuşi să creştem rapid vitezele de circulaţie şi nivelul de siguranţă a transportului pe calea ferată. Este pentru prima dată în ultimii 20 de ani când un guvern va aloca resurse cuantificabile, prin programele de întreţinere şi reparaţii de la bugetul de stat pentru acest tip de intervenţii de reabilitare, până acum sumele destinate întreţinerii fiind alocate la global, fără a fi stabilite ţinte clare pentru administratorul infrastructurii”, a dat asigurări Lucian Bode.

De asemenea, un alt avantaj al implementării acestui nou concept este că, prin execuţia în regie proprie, valoarea lucrărilor pe kilometru reabilitat se va reduce semnificativ, programele de reparaţii având continuitate prin eliminarea blocajelor generate de contestaţii in licitaţii, iar volumul de kilometri reabilitaţi va creşte semnificativ.

„Ne propunem să ducem la un nivel superior acest nou concept şi să achiziţionăm două trenuri de lucru, mai performante, prin care să realizăm lucrări de modernizare a căii ferate. Am pregătit deja Memorandumul pentru aprobarea dezvoltării în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare a proiectului de achiziţie ‘Sisteme de trenuri de lucru pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii feroviare’, care va fi promovat în Guvern pentru achiziţia a două sisteme de lucru în valoare de aproximativ 200 milioane de euro şi care se află pe traseul de avizare interministerială. Proiectul are aprobarea de principiu a Comisiei Europene pentru includerea la finanţare europeană, însă trebuie să parcurgem toate etapele procedurale. Rata de productivitate a unui astfel de sistem este preconizată pentru modernizarea a 300 km de cale ferată (cale unică)/pe an/tren. Dacă vor fi folosite două astfel de trenuri, putem estima că se vor moderniza aproximativ 600 km de cale ferată (cale unică)/an”, a notat Bode.

Prin introducerea acestei noi abordări, continuă şeful de la Transporturi, există premisele să fie modernizaţi 600 de km de cale ferată pe an versus doar 500 de km modernizaţi în 13 ani.

„Va fi o adevărată revoluţie în materie de lucrări de modernizare a liniilor existente pe aliniamentul actual şi ne dorim să implementăm acest concept cât mai repede şi în România, pentru a recupera decalajele de dezvoltare a căii ferate şi pentru a aduce acest sector la un standard ridicat de funcţionare. În România, din păcate, sectorul feroviar a acumulat întârzieri mari în dezvoltare şi a fost tratat ca un sector periferic de fostele guvernări. Guvernul Ludovic Orban va investi masiv în domeniul feroviar în următorii ani, pentru că transportul feroviar va juca un rol important în viitorul sistem de mobilitate european”, a adăugat ministrul.

Premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, au participat, vineri, la Suceava, la recepţia lucrărilor Variantei Ocolitoare a Municipiului Rădăuţi. Ulterior, aceştia au fost prezenţi în localitatea Pojorâta, unde reprezentanţii CFR au prezentat un tren de lucru, achiziţionat recent, care este capabil să refacă întreaga infrastructură de cale ferată. AGERPRES

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Economie

Procedura pentru acordarea eșalonării la plată simplificate, publicată în Monitorul Oficial

Published

on

By

Contribuabilii pot depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță, începând de astăzi,  cererile pentru accesarea eșalonarii la plată simplificate.
        În Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1104 din data de 19 noiembrie 2020, a fost publicat Ordinul președintelui A.N.A.F. nr. 3896/2020 prin care a fost aprobată procedura de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal central, în formă simplificată.
        Modelul cererii de eșalonare la plată este prevăzut în Anexa nr. 1 la Procedura de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central și poate fi descărcat pe pagina de internet a A.N.A.F., accesând pentru notificare – link-ul  http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/C_OPANAF_3896_2020.pdf.
        Contribuabilii persoane fizice și juridice pot accesa eșalonarea la plată simplificată, pe o perioadă de cel mult 12 luni, pentru obligațiile fiscale principale și accesorii datorate după data declarării stării de urgență.
        Pentru a accesa eșalonarea la plată simplificată nu este necesar să se constituie garanții, ci trebuie doar îndeplinite, cumulativ, următoarele condiții:
        a) să se depună o cerere până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sancțiunea decăderii. La cerere, se poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare;
        b) să nu se înregistreze obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență, nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală. În cazul în care, la data stării de urgenţă se înregistrează astfel de obligaţii fiscale restante, acestea trebuie stinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
        c) să nu fie în procedura falimentului;
        d) să nu fie în dizolvare;
        e) să fie depuse toate declarațiile fiscale până la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
        f) să nu se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Codul de procedură fiscală. Prin excepție, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative și judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost achitată, condiția se consideră îndeplinită.
        Pe perioada eșalonării la plată se pot depune două cereri de modificare a eșalonării la plată – în situația în care se dorește includerea în eșalonare a obligațiilor care constituie condiție de plată, precum și două cereri de menținere a valabilității eșalonării la plată – în cazul în care a fost pierdută valabilitatea eșalonării la plată, ca urmare a neîndeplinirii conditiilor.
        Cererea de eșalonare la plată se soluționează în termen de cel mult 5 zile de la data depunerii acesteia.  La cerere nu se anexează alte documente, în afara propunerii de grafic de eșalonare și nici nu este necesară constituirea de garanții.
       

        De asemenea, reamintim tuturor contribuabililor de facilitățile fiscale pe care le pot accesa pentru conformarea la plata obligațiilor fiscale, detaliate în anexa la comunicatul de presă:
•        Eșalonarea la plată conform Codului de procedură fiscală
•        Anularea obligațiilor de plată accesorii
•        Restructurarea obligatiilor bugetare

                 
        Informații suplimentare se pot obține utilizând Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet a instituției noastre: www.anaf.ro sau telefonic, prin contactarea Serviciului de asistență telefonică a contribuabililor – Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.

        Asigurăm toți contribuabilii de întreaga disponibilitate a Agenției Fiscale de a oferi asistență pentru indentificarea soluțiilor optime, în vederea conformării fiscale voluntare!


Continue Reading

Economie

Olandezul Jan Kees Martijn este noul şef al misiunii FMI pentru România

Published

on

By

Noul şef al misiunii Fondului Monetar Internaţional (FMI) pentru România este olandezul Jan Kees Martijn, a anunţat, vineri, reprezentantul regional al FMI pentru Europa Centrală şi de Est, Nadeem Ilahi, într-un comunicat transmis AGERPRES.

„Sunt foarte încântat să anunţ că Jan Kees Martijn a fost numit noul şef al misiunii FMI pentru România. Jan Kees Martijn a preluat noua sa poziţie în data de 19 noiembrie 2020, înlocuindu-l pe Jaewoo Lee, care va primi un nou post conform politicilor interne ale organizaţiei financiare internaţionale”, a declarat Nadeem Ilahi.

Jan Kees Martijn este cetăţean olandez şi în prezent este şef de misiune pentru România şi Serbia, şef al diviziei sud-est a departamentului european şi până de curând a fost şeful misiunii pentru Albania. Înainte de a se alătura FMI, Jan Kees Martijn a fost profesor de economie internaţională la Universitatea din Amsterdam şi deţine un doctorat în economie.

Acesta îl înlocuieşte pe sud-coreeanul Jaewoo Lee, care a fost numit în funcţia de şef al misiunii FMI pentru România şi Bulgaria începând din 7 decembrie 2017, când l-a înlocuit pe Reza Baqir.

În prezent, România nu are în derulare un acord de finanţare cu Fondul Monetar Internaţional, însă instituţia financiară evaluează anual evoluţia economiei româneşti, în baza consultărilor pe Articolul IV. AGERRES

Continue Reading

Economie

Florin Jianu va fi preşedintele CNIPMMR încă patru ani

Published

on

By

Florin Jianu va conduce Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România încă patru ani, au decis membrii organizaţiei în cadrul celei de-a VIII-a Convenţii Naţionale a CNIPMMR, organizată vineri la Bucureşti.

Potrivit unui comunicat al Consiliului, transmis AGERPRES, preşedintele de onoare al entităţii va fi Ovidiu Nicolescu, în timp ce funcţiile de prim-vicepreşedinţi vor fi ocupate de: Marian Filimon – pe dezvoltare teritorială, Augustin Feneşan – pe dezvoltarea capacităţii instituţionale, Neculai Viţelaru – pe domeniul de dezvoltare patronală şi Ioan Mintaş – pe strategie şi imagine.

De asemenea, secretar general al CNIPMMR va fi, în următorii patru ani, Sterică Fudulea.

În cadrul celei de-a VIII-a ediţii a Convenţiei Naţionale a CNIPMMR a fost votată şi Strategia Consiliului pentru perioada 2020 – 2024, care vine cu o serie de acţiuni concrete de dezvoltare a organizaţiei pe o serie de paliere importante având patru mari obiective, respectiv: consolidarea capacităţii administrative şi instituţionale şi menţinerea reprezentativităţii naţionale a organizaţiei; promovarea şi protejarea intereselor IMM-urilor la nivel local, regional, naţional şi internaţional; constituirea unei imagini consolidate a CNIPMMR şi sporirea gradului de vizibilitate a organizaţiei; dezvoltarea unui portofoliu de acţiuni şi proiecte finanţate din fonduri nerambursabile şi/sau din fonduri proprii, care să sprijine dezvoltarea antreprenoriatului la nivel naţional şi să faciliteze educaţia, accesul la finanţare, accesul la pieţe şi internaţionalizare.

„Toate cele patru mari obiective vin cu 93 de acţiuni concrete de implementare ce vor fi întreprinse în următorii patru ani. Astfel, printre cele mai importante acţiuni din cadrul strategiei sunt înfiinţarea Ministerului Antreprenoriatului, Comerţului şi Digitalizării, Programul Romania Tech Nation, o nouă strategie pentru IMM 2030, Aplicarea ‘Testului IMM’ în procesul de elaborare a actelor normative care au impact asupra întreprinderilor mici şi mijlocii, pentru a se asigura un mediu favorabil iniţierii şi dezvoltării afacerilor, înfiinţarea liceelor de antreprenoriat sau introducerea unui nou tip de societate – societatea cu răspundere limitată de exerciţiu – SRL de Exerciţiu – pentru tinerii cu vârsta între 16 şi 18 ani”, se arată în comunicatul citat. AGERPRES

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.